Tävling: nytt bloggnamn tack!

Marias Hemmapyssel behöver ett nytt och bättre namn. Hitta på ett namn till mig, och vinn ett hemligt paket som levereras med posten! Paketet anpassas efter vinnaren. 


Svara under inlägget senast söndag 14 juni kl 22:00. Jag bestämmer vem som kom med det bästa förslaget. :-)

  • Det ska gärna vara ett kort namn, helst inte mer än 8-9 bokstäver. 
  • Det får inte vara ett redan upptaget varumärke. 
  • Det ska passa oavsett om man syr till barn eller vuxna. 

Tävlingen är avslutad och jag återkommer angående vem som vinner!


Kommentarer
Postat av: Jennie

myssel



M = Maria

Yssel=pyssel



En kombo av det tidigare namnet.

2009-06-08 @ 14:06:39
URL: http://www.willebusdesign.blogspot.com
Postat av: Sandra

Kombination av olika bokstäver kan man komma långt med. Nu vet jag varken vad du heter i efternamn eller vad barnen heter.



Om man tar 2-3 första bokstäverna i förnamn och samma i efternamn... Ma/Mar...



Eller kombo av barnens bokstäver.



Nja, inget förslag direkt, men en liten tanke..=)

2009-06-08 @ 14:15:58
URL: http://minelos.blogspot.com/
Postat av: Malin

"Syr till 2" dyker upp i mina tankar. "SyIndra". "Sindra"? "2 glada" ("Två glada"). Ja, blir lätt att man vill anspela på detta med tvillingar :-D

2009-06-08 @ 14:48:50
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Twinsy

hugada(-sy)

Syhugada

Twinpyss

two of a kind

indrasy

two harts

två hjärtan

gemini



Fick visst en massa knas ideér.. men kanske någon faller i smaken s

Nu går jag och sover! ;-)

2009-06-09 @ 00:00:21
URL: http://jennybergvall.blogspot.com/
Postat av: systerA

mAriaH

MAH

indra

TviLLinG





Supersvårt ju!

2009-06-09 @ 13:54:16
URL: http://davidsmamma.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Mitt förslag är:



MarLin

2009-06-10 @ 22:41:17
Postat av: Erika

Mamsy (kombination av mamma och sy)

Py2el (kombination av pyssel och det faktum att du faktiskt har två knoddar)

twosy (två+sy)



finns hur mycket som helst



Kram/ Erika

2009-06-11 @ 00:00:29
URL: http://kortochglad.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ett förslag till:



MaJ-design

2009-06-11 @ 08:09:41
Postat av: ottopippi

Minimi

2009-06-11 @ 11:09:31
Postat av: Mejlin

Det är svårt att komma på något riktigt bra utan att känna dig och veta vem du är:) Ska namnet fungera på flera språk? Sen kan man ju som flera gett förslag på tidigare, använda stora och små bokstäver på roliga sätt! Namnet bör ju inte vara upptaget heller...Här kommer i alla fall mina förslag:

MinMitt

MinDin

Sewingmum

Busymum





Hoppas du hittar ett namn som verkligen känns som du!

2009-06-11 @ 20:42:07
URL: http://www.mejlindesign.blogspot.com
Postat av: Esmeralda

Kanske...



Hus&Bus

Stort&Smått

Stor&Liten

Unika

Unikt

Majsson

Duplex

Darigo/Godari/Rigoda (era namn mixade)

Twosome

Twice As Nice :)

Dubbelvikt

Dubbeltrubbel :D

Intryck/Uttryck/Avtryck

Strykfritt

byIndra



Har inte killarna något eget ord, uttryck eller fras som går att använda?



Spånar vidare och återkommer om jag kommer på något mer.

2009-06-11 @ 21:43:11
Postat av: Esmeralda

Nä nu vet jag!



rosa (såklart!) s

2009-06-11 @ 21:45:21
Postat av: jena

Mitt förslag är Mandarin

2009-06-12 @ 12:52:36
Postat av: Birgitta

Här kommer ytterligare ett förslag.

Börjar nästan känna mig tjatig :-)



By MaJ

2009-06-12 @ 22:13:06
Postat av: Törs knappt skriva det... (Esmeralda)

Mariah/Mariha (barnens initialer på slutet)

Mindra/Mindrah

Twindra/Twindrah

2009-06-14 @ 14:28:32
Postat av: tina

hej! jag vill jättegärna köpa de byxorna av dej :) perfekt storlek med för då passar dom snart isak =) konstigt att du inte kunde maila mej. kopierade du mailadressen? hade mellanrum som inte skulle vara med för att slippa massa skräppost och så. men prova igen eller så lämna din mailadress på min blog så kan jag maila dej, behöver ju ditt kontonr och du min adress :)



mvh tina

[email protected]

2009-06-15 @ 11:09:46
URL: http://tisashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0