Den sötaste lilla hatten i stan

Det här var en lite speciell beställning. En liten liten solhatt till en liten liten flicka. En ära att få sy denna!
Önskemålet "vit utsida och färgglatt på insidan" tolkade jag på mitt eget lilla vis och höll tummarna att det skulle gå hem.


Ruben agerar modell...



Material: Fem myror tyg från Mairo, rosa tyg med prickar köpt på Ohlssons tyger. Rosa tråd till stickningar. Rosa knytband. En kombination av tyger jag själv blev väldigt förtjust i.
Mönster: Mitt vanliga solhattmönster kört i kopiatorn på förminska. Storlek 37 cm.

Bäst: Att hatten blev så söt
Sämst: Att hatten blev så söt att den var svår att lämna ifrån sig. :-)

Enligt uppgift har den kommit fram till sin nya ägare och passar utmärkt. Roligt att höra! Jag var lite fundersam över storleken för den kändes väldigt liten när den var klar. Det går fort att glömma hur små barn faktiskt är när de är små. När jag tittar på mina 4-åringar nu kan jag omöjligt minnas hur små de faktiskt var när de bara vägde 2,7 kg.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så söt, så liten och söt!

2009-06-07 @ 20:28:27
Postat av: Therese

Hej. Jag sökte på solhattar och hamnade hos dig. Helt underbara hattar du gör. Och nu undra jag hur mycket kostar en solhatt?



Mvh Therese

2009-06-10 @ 15:16:46
Postat av: Maria

Therese: Jag har försökt maila dig men det studsar tillbaka.

2009-06-12 @ 20:58:31
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag säger som föregående...jag sökte oxå på solhatt och nu är jag helt såld. Finns det någon möjlighet att man kan få köpa två av dig?

Mvh Maria

2010-05-21 @ 20:18:19
URL: http://mariasundman.blogspot.com
Postat av: Jessika

Underbara solhattar! Skulle väldigt gärna vilja köpa en till min lilla tös, speciellt en med pippi på tyget : )

2010-11-29 @ 19:41:37
Postat av: Lena

hej!

har sytt en solhatt idag,men får inte till den så bra. kanske har du ett bättre mönster än jag .. vill gärna ha en med rund ( på huvudet). min var oval.

vill du dela med dig.

jätte trevligt blogg!



Lena

2011-03-24 @ 17:16:13
Postat av: karolin

Hej! Jag leta så efter fina lite ovanligare solhattar.... hittar inga fören jag hamnade på din sida=) Maila gärna mig!

2011-12-27 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0