Blixten-byxor



Bakfickan. Fast sonen envisades med att bära byxorna bak och fram så att han skulle se Blixten hela tiden. Barn...


Framsidan

Material: Chokladbrun Easy cotton från Tygpyssling. Röda kontrastsömmar. Blixten påstrykbart tygmärke köpt på H&M.

Mönster: Samma som tidigare: shortsmönster från Ottobre 3/2008, men med storlek 80 på bredden och förlängda till långbyxor i storlek 110. Har lagt till dubbelt tyg på knäna, samt bredare resår i midjan än i originalmönstret. Bakfickorna är också lite större än i mönstret för att rymma tygmärket.

Har ett par till halvfärdiga här hemma, samma tyg och modell men med orange kontrastsömmar och en orange "Bärgarn" på bakfickan.

+ Att byxmodellen är toppen och tyget skönt.
- Att jag hade tänkt mig att matcha ihop byxorna med denna röda tröjan med Blixten på. Av någon anledning tyckte dock sonen att det var en jättedålig matchning. Han har mycket bestämd uppfattning vad gäller kläder.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilken fin byxa, och fränt med Blixten. Kan tro det är populärt. Hur gillar du tyget förresten, har tänkt köpa det men det har inte blivit av.



Hittade du Bärgarn-märket på HM också? Ett sånt borde jag ha till min lille, han är frälst :D

2009-06-16 @ 22:32:38
URL: http://www.svedin.nu
Postat av: Maria

Cecilia: Jag gillar tyget. Det är mjukt och följsamt men ändå rejält. Cars-tygmärkena fanns på H&M för ett tag sedan, 3-pack för 29,50. Jag har inte sett det där när jag var där senast så det kanske inte finns längre. Var nog i vintras jag köpte det skulle jag tro.

2009-06-17 @ 07:37:35
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: aYeliqa

Supersnygga byxor!

2009-06-18 @ 12:34:10
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0