Beskrivning av vetevärmare

Det är flera som frågat om mått på mina vetevärmare. Jag ska försöka beskriva så gott jag kan.



Värmaren består av en inre del som i sig består av två ändar med kardborre samt fem delar fyllda med vete.
Dessutom en yttre del som är som ett extra tyglager utanpå själva vetedelen.

Hela längden från ände till ände: 120 cm.
Smalaste delen i änden: 8 cm.
Bredaste delen mitt på: 19 cm.
Antal kanaler för vete: 5 st.
Total mängd vete: 1 kg.
Vete: Hel vete från Saltå Kvarn brukar jag använda.
Överdraget: 60 cm långt. Samma form som inre delen, men kortare.
Kardborre: 26 cm långt i vardera änden. Antingen en 5 cm bred karborre, eller två st parallella. Jag föredrar två parallella och då i bredden ca 2,5 cm.


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa

Vilka smarta vetevärmare!

2009-11-28 @ 17:09:11
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Monica Löfstedt

Vilken snygg vetevärmare. Kan du inte lägga ut mönstret?

2010-07-19 @ 23:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0