Det här är ingen virkblogg tyvärr

På semestern, utan symaskiner, och full med inspiration från bland annat Skaparstigen, Virkverket, och fröken Elsas virkblogg, samt med boken Virka amigurumi i handen, så tänkte jag att jag skulle ta och prova att virka. Jag har virkat ett enda alster i mitt liv. Det var en grytlapp som jag gjorde i mellanstadiet. Den fick åka i soppåsen så småningom för jag kom fram till att det var opraktiskt att bränna sig varje gång man använde den. Men nu var det nya tag som gällde! Jag bad mamma, mer eller mindre expert i ämnet, att lära mig. Vi började med en morot från boken. Det såg lätt ut. Ända tills vi började. Mamma virkade och jag satt med hakan i golvet och förstod verkligen ingenting. Vi insåg att virkad morot var lite för svårt för mig, så jag skulle prova att virka en vanlig fyrkant för att få in snitsen. Det gick riktigt bra tyckte jag. Ända tills jag kände att den verkade bli mindre och mindre för varje varv...


Och här gav jag upp virkkarriären...

Jag tror att jag håller mig till mina symaskiner i fortsättningen. :-)

Min nya syblogg myssel kommer så småningom. Jag väntar på leverans av mina nya fina namnlappar, sedan ska jag byta.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vilket härligt inlägg! Sitter med ett stort leende på läpparna =D Man kan ju inte vara bra på allt här i världen. Och solhattarna va istället helt underbara, vilket gulligt tyg! Det kan nog vara en bra idé att hålla sig till symaskinerna trots allt ;)

2009-07-12 @ 21:19:54
URL: http://mexam.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja, det kräver lite övning, men det är fasligt kul...kanske ska ge det en chans till om ett litet tag ;)

2009-07-12 @ 22:05:54
URL: http://willebusdesign.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ge inte upp virkkarriären redan...

Nu kan du ju hålla i virknålen rätt i alla fall :-)

Roligt inlägg och rolig virkafton hade vi!

Kram

Mamma

2009-07-13 @ 13:04:12
Postat av: Malin

Nej! Ge inte upp redan! Det finns en jättebra virkskola på http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/hekle_start.php Kolla varje länk till vänster. Det gäller att träffa rätt då man vänder för annars blir alstret smalare och smalare. Vanligt nybörjarfel. Fixar du bara det kommer det att gå som en dans!! Arigumi är sååå kul!!!

2009-07-20 @ 21:18:41
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0