Mössor designade av barnen

Ena sonen kom och sa att han inte har någon mössa som matchar nya vårjackan. Hans eget förslag var att sy en mössa. Han valde tyg som matchade och sedan valde han vilket tryck det skulle vara på. Jag tycker det blev riktigt bra. Inget jag skulle valt om jag fått fria händer, men det är roligt när barnen får utrymme att skapa.


Mönster: På fri hand.
Tyg: Turkos interlock, Hilco, från Nea Nobelle tror jag.
Tryck: Kliché från Panduro, svart textilfärg från Panduro.
Overlockmaskinen till att sy ihop mössan.
Den blev något stor men passar. Sonen är mer än nöjd!

Sedan var det då dags för andre sonen att önska sig en mössa. Motorcyklar ville han ha på sin. Orange tyg med röda motorcyklar på, var hans förslag. Det tror jag hade blivit jätteläckert! Det orange tyget räckte dock tyvärr inte till en mössa så det blev ett annat alternativ. Han blev inte riktigt nöjd.




Tyg: Detta tyg köpte jag år 2005 på Ohlssons tyger. Höggravid med tvillingar och klädlös. Jag sydde mig ett linne utav detta tyg. När barnen föddes hade jag ett enda par byxor som passade, ett par mintgröna mammamjukisbrallor i trekvartslängd. Samt ett linne i detta randiga tyg, och ett annat linne som var svart-vit randigt. Det var de enda tre plagg jag kom i. Tur man var sjukskriven vid det laget! ;-)
Tryck: Kliché från Panduro och samma färg som ovan.
Mönster: Frihand, men lite mindre än döskallemössan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tyckte sonen gjorde ett fint jobb med att designa mössan med döskallar, blev supertuff!



Jag gillar det randiga tyget, mycket fint. Snyggt med trycket på där också. Men det brukar vara svårt när barnen bestämt sig för något, då duger INGET annat.

2009-04-22 @ 18:35:26
URL: http://minelos.blogspot.com/
Postat av: Retro Elephant

Wow så fin den randiga med moppen blev!

2009-04-22 @ 19:46:59
URL: http://www.retroelephant.com
Postat av: ottopippi

Väldigt snyggt! Trycken har du fått dit så fint. Varken för mycket eller lite tryckfärg! Är impad! Det randiga tyget var sjukt snyggt!

2009-04-22 @ 19:50:01
Postat av: Totaja

Visst är det härligt när barnen har egna åsikter om sin kläder. Mössorna blev jättefina!

2009-04-23 @ 09:39:46
URL: http://totaja.blogg.se/
Postat av: Syster Elin

Inte ens fyllda 4 och vet redan hur man matchar kläder, det var inte dåligt ;-)

2009-04-23 @ 18:54:21
Postat av: Mormor

Roligt att det är killarna som har bestämt hur mössorna ska se ut. Så fina mössor och bra modell. Den rosa, inte helt otippat som sagt.

2009-04-23 @ 22:02:09
Postat av: Malin

Oj vad fina tryck du gör. Jag måste testa någon gång. Håller de bra i tvätt?

2009-04-27 @ 11:08:34
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Malin: Jag har tryckt bl.a. en röd uggla på en tröja förut och den har hållit jättebra i tvätten. Just den här svarta har jag inte tvättat ännu.

2009-04-27 @ 13:19:06
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0