Give and Get tema vatten

Här kommer uppdaterade svar på frågorna till Give and Get.

  • Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Jag syr diverse men mest barnkläder.
  • Hur länge har du pysslat? Det var vid jul för drygt1 år sedan jag började sy barnkläder. Men en pysslig människa har jag alltid varit.  
  • Vilken typ av maskiner syr du på? Har sytt på min vanliga Husqvarna Viking Emma, men är numera också ägare till en Janome overlock 644D samt en Janome Coverpro. Lär mig mer och mer om dessa hela tiden.
  • Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Nålar till overlocken.
  • Någon annan hobby eller stort intresse? Scrapbooking pysslar jag också med.
  • Vilket är ditt favoritdjur? Det får nog vara katt. Barnen är väldigt fascinerade av myror.
  • Har du djur? I så fall vilket? Nej om inte dammråttorna räknas. ;-)
  • Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket? Nej. Men jag är väldigt rädd för ormar.
  • Är du allergisk mot något annat? Nötter
  • Hur bor du? Hus eller lägenhet? Ett lagom stort radhus
  • Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? Disktrasor önskade jag mig i förra omgången och det fick jag. Vackra paketsnören kanske. Servetter.

  • Vilken storlek har du på kläder? Jag är S i storlek, men är lång så om det är kläder till mig vill jag gärna ha lite extra långa ärmar och lite extra på längden så att magen inte syns. Huvudmått ca 58. Skostorlek 39.
  • Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de? Jag har tvillingpojkar som är (snart) 4 år. De är 105-106 cm långa så storlek 110 blir bra. De är smala så vi gillar bäst kläder som inte är så breda i modellen. Hattmått ca 54. Skostorlek 28.
  • Favoritfärger och hatfärger? Gillar de flesta färger. Min ena son har rött, orange, blått och rosa som favoritfärger. Min andra son har favoritfärgerna orange, blå och turkos. Både jag och barnen gillar glada kläder med färg. Brunt och marinblått som basfärger. Barnen har oftast bruna plyschbrallor och en färgglad tröja på sig. Jag själv klär bäst i svart, blått, grått, rött och rosa. De färger jag verkligen inte gillar är aprikos och korall. Har också lite svårt för beige på kläder.
  • Vilka material gillar du eller ogillar du? Syr mest i trikå. Syr även hattar i vanligt bomullstyg. Gillar inte såna där syntetiska tyger som liksom blir elektriska.
  • Vilka mönster på tyger gillar du bäst? All-over mönstrat typ kanintyget, är väldigt förtjust i landskapstyget, gillar randigt, stjärnor är jag också svag för. Gillar absolut inte camo-mönstrat eller leopard.
  • Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? Enkla modeller, men gärna med några coola detaljer. Barnen gillar mjuuuka kläder, så jeans och liknande är de inte särskilt förtjusta i. Plyschbrallor och tröja går bäst hem hos dom. Själv har jag oftast jeans och tröja på vintern, och klänning/tunika med knickers på sommaren (typ Me&I medaljongklänning som är min favorit). Nu mot sommaren skulle barnen behöva påfyllning av shorts. Både mjuka modeller och såna som är lite mer sandlådevänliga.
  • Retro, vintage, romantiskt eller annat? Lite av allt.
  • Pojk/flick eller unisex? Gillar unisexplagg. Tycker att pojkar kan ha rosa om det är "rätt stil" på plagget i övrigt. Volanger och sånt går bort. Även coola pojkplagg gillas med bilar, fyrhjulingar, motorcyklar och flygplan och sånt.
  • Nytt eller second hand? Tycker det är betydligt enklare att få tag i nya tyger än second hand. Det är så dåligt utbud där jag letar. Så det blir mest nytt.
  • Favoritsmak? Gillar mörk choklad, jordgubbar, hallon.
  • Favoritlukt? Snusa i barnens hår efter att dom somnat. Och sån där kall gnistrande klar luft en kall vinterdag. Eller nu på våren, första doften av grillat.
  • Musiksmak? Typ det som spelas på Rix på morgonen när man kör till jobbet. Schlager.
  • Favoritböcker? Kajsa Ingemarsson, Emma Hamberg, Martina Haag mfl författare. Läser oftast bara böcker på semestern och då i pocketform. Gillar inte deckare. Barnen har mycket böcker och vi läser varje dag för dem. De gillar Mamma mu, Bamse, böckerna om Halvan mm mm. Favoriterna växlar hela tiden.

  • Kommentarer
    Postat av: Annika

    Hej! Har du möjligtvis något smurftyg över till en hatt?? I så fall skulle jag kunna tänka mig ett byte. Måste annars fundera på vem jag ska välja av alla solhattserbjudanden... Först till kvarn med snyggast tyg liksom :)

    2009-04-28 @ 08:35:38
    URL: http://virkverket.blogspot.com/
    Postat av: Annika

    Jippi, jag (eller rättare sagt Ivar) vill hemskt gärna ha en smurfhatt!! Maila mig gärna så kan vi diskutera vidare.

    2009-04-28 @ 08:39:18
    URL: http://virkverket.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0