Kaninrandig tröja



Egentligen hade jag inte tid att sy, men jag var bara tvungen att sy denna som jag hade klippt till.

Material: Turkost kanintyg Jnydesign, Röd-orange Eisertrikå som jag bytt till mig från Älsklingsfrö, brun mudd från Ohlssons. Brun kändes här som det enda rimliga alternativet. Lite galen kombination kanske men jag gillar den! Bruna plyschbrallor blir nog toppenbra till.

Mönster: Raglantröjemönster från Yrväder, storlek 104. Samma mönster som jag sytt av flera gånger tidigare. Bra mönster!

När jag sitter och tittar på bilden nu så känner jag att jag möjligen kan ha sett den här kombinationen tidigare. Men jag kan inte komma på var i så fall. Tittar runt och ser liknande men ingen som har kombinerat just de här två tygerna.

Kommentarer
Postat av: Lenita

gud vilken härlig kombo, har länge funderat på o matcha randigt med kanintyg men aldrig tänkt på denna kombo, jättefin, kanske man kan få snika lite på idén??

2008-09-05 @ 08:46:00
URL: http://liemel.blogspot.com
Postat av: Maria

Lenita: Det kan du givetvis göra! :-)

2008-09-05 @ 09:00:37
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: systerA

Men såå fin!! Har en del av det randiga tyget så jag kanske lånar din idé?



Tack för googletipset, ska greja lite med det idag när orken finns (feber o sånt kul).



Kram A

2008-09-05 @ 12:28:12
URL: http://systerapysslar.blogspot.com
Postat av: Maria

Syster A: Låna så mycket du vill. :-) Kram

2008-09-05 @ 14:47:48
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Marine

Den kombon var ju helläcker. DEt är bara fantasin som kan sätta stopp! Hade gillat den med lite limegröna muddar till tror jag också. Men jag är ju lite smågalen också ;-)

2008-09-05 @ 23:16:28
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Lox

Jättehäftig! :)

2008-09-29 @ 11:56:54
Postat av: Anja

Hej Maria

Jag är så ruskigt impad av allting du gör och visar upp i denna blogg. Sitter timme ut o timme in och kollar bloggar där folk syr sina barns kläder och annat och har blivit såååå sugen att jag nu har bestämt mig. Det blir en "sykurs" hos en väninna som är sömmerska, har önskat mig en overlock Huskylock s15 som jag ska få nu när jag fyller år om två veckor och jag har beställt allt möjliga tyger.



Men en sak undrar jag om jag möjligen skulle kunna få köpa utav dig! Mönstret till de tröjor du sytt här. Vore det möjligt så skulle jag bli såååå glad!



Än en gång. Du är såååå duktig! :-)



kramar



Anja

2008-10-16 @ 09:43:19
URL: http://anjasvardagsblogg.blogspot.com
Postat av: Kompis-Jenny

Har ju inte kommenterat tidigare utan bara njutit och läst. Måste bara lägga in en liten rad om hur fantastiskt duktig du är på att sy! Det blir ju såååå fint! Tack för att du fortsätter vara en sådan pyssel-inspiration. Tror det finns sy-hopp för mig när väl bygget är klart. Jag pysslar mest med trä nu... :)

2008-10-16 @ 14:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0