Televerket-byxor

Jag gillar fotboll när det är på lite i bakgrunden, men är inte tillräckligt intresserad för att bara sitta och stirra på en match i två timmar. Därför är det nu perfekt att sitta i vardagsrummet och sy och ha fotboll på TV. Man hör ju när det händer något intressant, så kan man titta dit då. Alla intressanta händelser kommer dessutom alltid i repris. Dessa byxor kom till under matchen då Ryssland slog Holland. Jag hoppas alltid på  förlängning för då blir det mer sytid. ;-)


Orange brallor med röda sömmar.


Detalj fram


Baksidan. Färgen är mer knallorange i verkligheten än på bild. Dom är riktigt televerket-orange.


Bakfickorna

Material: Orange easy-cotton från Nea Nobelle. Härligt mjukt tyg men ändå lite rejält. Lite mjukt mjukt jeans-aktigt. Röd tråd. Reglerbar resår i midjan, knapp från knapplådan (tack mamma för påfyllningen!), vanlig resår i bensluten.

Mönster: I grunden Aqua-shortsen från Ottobre 3/2008. Storlek 80 på bredden och förlängd till byxa i storlek 104. Med resår i bensluten funkar det med lite långa byxor. Bakfickedetaljer med inspiration från Yrväder.

Bra: Orange byxor hade vi inte sedan innan. Annars har vi varianter på köpta sådana här byxor i andra färger. Perfekt på sommaren, särskilt nu när det är för kallt för shorts. Roligt att ha färgglada kläder till pojkarna!

Mindre bra: Lite tråkigt att jag glömde sy i en storleksetikett nu när jag har sådana. Men man ser ju å andra sidan redan vad som är fram och bak på byxorna. Jag glömde även att sy dit extra "slit-knän" som jag hade planerat att göra.


Kommentarer
Postat av: áYeliqa

Snygga och välsydda byxor :)

2008-06-26 @ 21:36:17
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0