Problemlösning

Japp nu är jag tillbaka vid symaskinen. Som jag har saknat Emma (ja min symaskin heter Emma).

Problem: Sambon fastnade i ett vasst hörn med sin nästan nya pikétröja. Efter en tid i garderoben hade han tänkt kasta bort tröjan men då räddade jag den till syhögen. Efter en tid där och lite klurande blev det följande lösning:




Bandet ser rosa ut på bilden men är rött, nästan exakt samma nyans som tröjan. Provade med ett svart band först men det blev inte så bra.

Ett rött vanligt lite bredare bomullsband syddes fast som en dekoration över hålet. Tadaaaa! Tröjan går att använda igen. Jag ska inte ta åt mig äran för idén, den kom från någon annan sybloggare men jag minns tyvärr inte vem. Men tack för tipset, vem du nu var!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där blev hur bra som helst! Ser ut som att det hör till och ska vara så.

2008-07-20 @ 09:51:11
Postat av: Nina

Men så smart! Du syr så fina saker så det inte är klokt, du är verkligen jätteduktig!

/Nina (fr ank juni på Aff)

2008-07-23 @ 23:53:49
URL: http://mammanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0