Muddbyxor

Det blev ett par turkosa muddbyxor av tyget till att börja med.

Byxor

Mönster: Meedoms bok om barnkläder 0-3 år, Form 1, storlek 98, men jag lade inte till någon sömsmån när jag klippte ut tyget för jag ville ha lite tajtare passform. Kortade ben och midja lite eftersom jag använde mudd. Borde dock korta av lite mer upptill i midjan på nästa par byxor, och det skadar inte om de blir någon cm längre i benen så att de kan användas längre tid. Passformen var bra i övrigt.
Material: Turkos hilcovelour och randig turkos-lime-vit muddväv från Nea Nobelle.
Roligt: att det är så glada färger!
Tråkigt: att jag inte kan sy de limefärgade byxorna just nu eftersom jag saknar lämplig färg på tråd.

Kommentarer
Postat av: systerA

Wow!! Gud vad duktig du är, blir såå inspirerad. Behöver man ha en specialmaskin eller duger en vanlig?

Kram A

2008-01-29 @ 09:05:26
URL: http://systera.blogg.se
Postat av: Maria

Syster A: Jag har en vanlig symaskin, den har raksöm, zickzack mm men den har även en elastisk söm som ser ut ungefär så här: _/_/_/_/_/ och det är den sömmen jag använder till elastiska tyger. Hoppas jag inspirerar dig till att börja sy. :-)

2008-01-30 @ 19:34:28
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se
Postat av: systerA

Tack för hjälpen! Ska se vad jag kan åstadkomma....Återkommer med rapport/bild.

Kram A

2008-02-02 @ 19:39:12
URL: http://davidsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0