Kaninfilt

En filt ca 75x100 cm, kanintyg från Jnydesign på både framsida och baksida. Ihopsydd räta mot räta, därefter vänd och sytt en söm till som dekoration. Ett litet band sydde jag in i sömmen eftersom barn brukar gilla att pilla på lappar. Sydd som present till en nyfödd.

Bild8

Bild7
Färgen på tyget stämmer bäst överens med den undre bilden.

Bäst: kanintyget, och att filten blev så fin. Hoppas att bebisen och föräldrarna gillar den!
Sämst: att filten blev så fin att jag funderar på om inte mina barn behöver nya filtar. ;-)

Och nej, jag syr inte bara i kanintyg även om det verkar så i bloggen just nu. :-)

Kommentarer
Postat av: hilda

ååh vad fin..bebisen älskar säkert den :)

2008-01-12 @ 11:47:15
URL: http://molnina.blogg.se
Postat av: Maria

hilda: Det tror jag med. Men än så länge har bebis inte kommit ut så gåvan är inte överlämnad ännu. :-)

2008-01-12 @ 23:55:26
Postat av: Sanna

Ja det är superkul att sy! Dock är jag inte allt för duktig ännu:) Filten blev kanonfin! det där kanintyget är jättefint

2008-01-13 @ 08:44:18
URL: http://mammassaga.bloggspace.se
Postat av: Maria

Sanna: jag är inte heller så duktig på att sy tycker jag, men det är roligt att försöka. Blir det inte bra kan man alltid gömma det längst in i garderoben är min filosofi. ;-)

2008-01-14 @ 23:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0