En gobit till kaffet?

Inspirerad av andra velourbakelser sydde jag två "dammsugare" i velour. Visst blir man lite sugen?
Tycker att tygleksaker är bra då de inte går sönder lika lätt som plastiga saker. Barnen gillar ju att leka picknick med dockorna och nallarna.

Gobit
Den bruna färgen är något mörkare i verkligheten.

Material: grön och brun velour, vadd till fyllning. Materialkostnad ca 3 kr per gobit. Aningen billigare än på Bluebox.
Tidsåtgång: Ca 35-40 min per gobit. Så beroende på vad man anser att arbetskostnaden är per timme kanske det inte blir billigare än färdigköpta. ;-)

Vad jag tänkte på när jag fotograferade var att jag är allergisk mot dessa gobitar så därför köper vi aldrig sådana. Så barnen vet nog faktiskt inte ens vad detta är slog det mig just. Varför valde jag då att sy just dessa kan man fråga sig. Lite småkorkat kanske.

Kommentarer
Postat av: Katarina( kaza)

Vad fina de är =) Hur kom du på att du skulle sy gobitar. Det hade inte jag kommit på mycket smart

2008-01-16 @ 19:07:18
URL: http://katarina-medsmakplivet.blogspot.com/
Postat av: Maria

Katarina: jag hade sett dem på bland annat bombadill.se så själva idén är stulen men mönstret gjorde jag själv.

2008-01-16 @ 19:11:04
Postat av: cia

Vilka härliga saker du gjort! Kanintyget var superhärligt.Skulle passa precis till det lilla pyret som växer i min systers mage, måste kolla om jag kan hitta det också. Å om jag lyckas få till något av det.
Tack för titten återkommer!

2008-01-16 @ 20:27:15
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Nina m A & A från Aff

Alltså jag är superimpad av alla dina alster! Är själv totalt oduglig på att sy (kan med nöd och näppe lägga upp gardiner...) och beundrar dem som kan åstadkomma sånt som du gör! Godbitarna var ju jättefina! Kanske prinsesstårta blir nästa verk? ;)

2008-01-16 @ 21:28:36
Postat av: Sandra

Smarrigt värre! De var ju verkligen läckra! Lite kul att det blev just såna när ni inte ens äter dem ;)

Jättefina saker du får till med nål och tråd! Filten med den insydda pill-lappen ser ju underbar ut.

Kul att få kika in här.

2008-01-16 @ 22:44:56
URL: http://latjoo.blogg.se
Postat av: Malin med Johan och Linn

Men vilken produktion. Snacka om att kunna sy. Du lär ju inte få en symaskin i pikpresent av svärisarna när du fyller 40 :-)

2008-01-16 @ 23:08:12
URL: http://malinska.blogg.se
Postat av: MM

WOW säger jag bara! Vilken rolig och inspirerande blogg. Nu tillhör jag inte den händiga typen - men ändå. Jättekul att ha fått titta in här.
Maria

2008-01-17 @ 08:55:52
Postat av: LoX

Du är så otroligt duktig att jag sitter med hakan nere vid bröstet. Ja, om du vill byta karriär så tror jag att du skulle bli otroligt framgångsrik på detta.

Kram Lo

2008-01-17 @ 09:29:31
Postat av: Maria

Stort TACK för alla era fina kommentarer!

2008-01-17 @ 09:44:55
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se
Postat av: Isabell

Ojojoj, jag är så imponerad!! Du är helt otroligt duktig och jag, som kan sy en raksöm blir superinspirerad.

Hit kommer jag snart tillbaka!

Kram
Isa

2008-01-17 @ 10:25:41
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0