Kuddar till myshörnan

Vi har en myshörna under trappan med madrass och kuddar. Den har inte riktigt matchat den övriga inredningen tidigare. Jag ville ha in lite åt det röd-orange-rosa hållet även i myshörnan. Men det mesta tyg som finns i de färgerna är så "flickigt" i stilen. Därför slog jag till direkt när jag såg detta tyg på Ohlssons. Röd bakgrund och motiv från filmen "Bilar". Kan det bli bättre?

kudde1
Ena sidan...

kudde2
...och andra sidan av kuddarna.

Det finns tyg till en tredje kudde som jag ska sy också (en till av den större sorten). Den större kudden är 50x50 cm och den mindre kudden är 37x37 cm.

Material: tyg från Ohlssons, 1 m för 99 kr. Räckte till tre kuddar. Dragkedjor från Tygpyssling, 5 kr per styck.
Bra: att jag fick öva på att sy dragkedjor. Jag kan inte minna mig att jag provat på det tidigare. Blev inte supersnyggt men på kuddar duger det.
Dåligt: att jag tittade på film samtidigt som jag sydde, så det blev att sprätta två gånger när jag inte riktigt tänkte till.

Uppdaterat: Nu har jag sytt även den tredje kudden men den kommer inte på bild. Den är ju rätt lik de andra två...

Kommentarer
Postat av: LoX

Min H älskar dem! :-)

2008-02-06 @ 17:01:28
URL: http://himmelochfog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0