Nicke i rätt storlek

Lyckades köpa Nicke Nyfiken-påslakan på Jysk i en helt hopplös storlek. Passade varken vuxentäcke eller barntäcke. Så det blev till att klippa bort lite och sy nya sömmar. Nu passar det perfekt. Men vad trååååkigt det är att bara gasa på och sy raka sömmar. Man kan även undra vilket täcke det egentligen var tänkt att passa till.


Själva sängen är från Babyproffsen ifall någon undrar. Juniorstorlek, ljuvligt fin!

Kan även passa på att visa de alster som hänger strax ovanför sängen. Dessa gjorde ena sonen då han var 2 år gammal. Målat med fingerfärg på pannåer från Clas Ohlson. Snyggt!

Kommentarer
Postat av: LumLum

Fler barn än mina som gillar Nicke Nyfiken ser jag. :) Eller Siken, som tvååringen kallar honom. skratt

2008-08-28 @ 08:33:30
URL: http://lumlumlumlum.blogspot.com
Postat av: Esmeralda

Åh, sy om påslakan med tråkig raksöm låter som något jag skulle kunna lyckas med! :) Jättefin säng!

2008-08-28 @ 15:24:59
Postat av: Katarina

Jättefint! Blev så kär i sängen att jag åkte och skaffade en likadan eller i alla fall väldigt lik till min busunge! Längtar tills den kommer! Fast här blir det nog andra apor...har ett Hemtex djungel-påslakan jag funderar på att sy ned till lagom storlek.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0