Snora med stil

Jag var tvungen att sy något som jag kunde utan att tänka. Så det blev några näsduksfodral.
Dock visade det sig att sy utan att tänka var en dålig idé då gamla syfrökens "rätsida mot rätsida" slutade ringa i öronen för en stund. Aviga mot räta betydde sprätta lite.

Fodret i alla fyra är det turkosa tyget med vita prickar som näsduksfodralen ligger på.
image73

image74
Och så dagens humor: kan man kalla detta för ett gitarrfodral?

Tyget klipps 15,5 x 17,5 cm och sys med 1 cm sömnsmån. Skriver upp detta mest för mitt eget minnes skull. Varje gång jag ska sy dessa måste jag mäta på ett jag sytt tidigare.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för det stiliga gitarrfodralet. Nu bär man pappernäsdukar med elegans!!!

2008-04-13 @ 06:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0