En topp till mig

Det tog ett tag, men nu tror jag att symaskinerna och jag har lärt känna varandra, och toppen är klar.

Lägger ut den här bilden först, för här stämmer färgerna bäst överens med verkligheten. På den bilden är nederkanten ofållad.



Sen en livebild efter att den blev klar.


Mönster: Burda modemagasin nr 01/2009.
Tyg: Från Ohlssons tyger (tygkostnad ca 60 kr för denna).

Använde overlocken till ihopsömnad och coverpron till fållarna. Hade lite bekymmer med att det drog sig lite i fållarna. Tyger är ju väldigt tunt och halkigt. Dubbelvikt blev det inte snyggt men med tre tyglager gick det utmärkt, så jag körde på tre tyglager. Använde inställningarna 4-4-3 för trådarna, 3 för stygnlängden och diff 0,75. Någon som har en aning om vad jag borde ha skruvat på? Problemet var att det bildades en ås mellan de båda sömmarna om jag hade två tyglager. Det bullade liksom ihop sig. Så blev det inte med tre tyglager. Men i övrigt gick det bra och det blev inga hoppstygn.

Bra: att jag gillar färgerna i tyget, och tröjans modell. Lite annorlunda!

Mindre bra: finns några små justeringar att göra för att tröjan ska bli bättre. Har använt den idag och omlotten glider iväg lite. Att det tunna halkiga tyget inte var så lätt att sy i.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin topp!

En modell som passar dig jättebra!



2009-02-18 @ 18:44:45
Postat av: Anonym

jättefin, gillar både modellen och tyget massor. Ser så proffsigt ut.

2009-02-18 @ 19:23:55
Postat av: Anonym

Snyggt! Och vilket snyggt halsband. Tror bestämt att det är precis likadant som mitt! :)

2009-02-18 @ 20:15:18
Postat av: Malin

Jättesnygg!!! Kanske skulle det gått med två tyglager om du ändrade pressarfotstrycket (om det går på en CP?) Eller det kanske är samma som diff fnula

2009-02-18 @ 22:51:06
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com
Postat av: morvern

Jättesnygg!

2009-02-18 @ 23:34:13
URL: http://morvernpysslar.blogspot.com/
Postat av: Esmeralda

Men, jag förstår inte hur jag bär mig åt för att bli anonym hela tiden!? Kommentaren om halsbandet var iaf från mig. :)

2009-02-19 @ 09:23:22
Postat av: ottopippi

Löjligt snygg!!!!

2009-02-20 @ 22:55:44
Postat av: Doris & Assar

S-n-y-g-g!!

2009-02-21 @ 09:04:02
URL: http://dorisassar.blogspot.com
Postat av: Heimlaga

Snygg skärning på omlotten! Sitter fint på dig!

2009-02-25 @ 15:52:46
URL: http://heimlagasyblogg.blogspot.com/
Postat av: Kaja

Ursnygg modell på omlotten. Det är det numret som är ute nu va?? Undrar om det är dags att shoppa lite tidningar!

2009-02-26 @ 08:58:46
URL: http://www.kajaochlillakrax.se
Postat av: Maria

Kaja: Jag köpte den tidningen för några veckor sedan så det borde vara det senaste, om det inte kommit ett nytt efter det.



Tack för alla fina kommentarer!

2009-02-26 @ 09:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0