Jordgubbshaklappar

När jag klippte till duken i stugan blev det lite över. Har sett haklappar av vaxduk i många sybloggar, ingen nämnd ingen glömd. Så det blev jordgubbshaklappar att matcha duken med. Först sydde jag bara en, med lilla kusin i åtanke. Sedan kom jag på att även treåringar kan behöva haklapp vid jordgubbsätande, framförallt då treåringarnas moder inte uppskattar svårborttagna fläckar på kläder... Så då klippte jag till två haklappar till. Dock tog den röda snedslån slut mitt i den tredje haklappen så för närvarande finns det bara två färdigställda.


Bilden blev lite mörk av någon anledning

Material: Jordgubbsmönstrad "vaxduk" från Hemtex. Inte sån där glansig vaxduk utan mer som avtorkbart tyg. Röd snedslå, två olika stumpar, tror det är från Ohlssons och Maxi, finns ju lite varstans. Lite vit kardborre som stängning.
Mönster: Egenritat. "Spillfickan" blev lite liten så det går inte i stora mänger spilld mat.

Kommentarer
Postat av: jes

Vilken sommar tyg, haklapparna blev ju jättesöta. Mer sommar än så kan det ju inte bli.

2008-06-21 @ 21:39:46
URL: http://www.manmademm.blogspot.com
Postat av: Doris Daisy

Åh! Vilka somriga fina haklappar :o)

Tyget påminner mig om små glasstrutar med jordgubbssmak, som jag tror man köpte med glassbilen när jag var barn. Snygga!

2008-06-22 @ 23:07:02
URL: http://dorisdaisy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0