En liten sköldiströja

Av tyget som blev över när jag sydde den här tröjan så blev det en liten liten sköldiströja till Ruben.





Material: Sköldistyget som blev över när jag sydde den här tröjan. Brun interlock från Hilco. Liten bit kardborre till knäppningen bak på ryggen. Tear Easy från Nea Nobelle för att stabilisera applikationen.

Sköldistyget räckte inte för att göra ett helt framstycke, därför tog jag brunt på framsidan och gjorde en applikation. Fick på så vis också öva mig på att göra applikationer. Den blev rätt bra, men om man ska granska den med lupp så finns det ett par sneda stygn.

Mönster: Egenritat, utgick ifrån Rubens mått och hans originaltröja och ritade ett eget mönster.

Det tog en hel del tid faktiskt att sy en sån liten tröja. Minst lika lång tid som att sy en barntröja faktiskt. Men den blev väldigt söt! Nu har Ruben tyvärr bara grå eller gula byxor att välja mellan, så någon gång framöver kanske det blir sytt byxor till Ruben i någon ny färg också? Förslagsvis bruna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad många nya fin plagg du lyckats få till, sen jag var här inne sist.

När får man se några scrapverk då????

KRAM!!!

2008-06-15 @ 23:40:51
URL: http://jakobsmamma.blogg.se/
Postat av: jes

Denna tröja blev ju bara för söt :)

2008-06-16 @ 09:46:21
URL: http://manmademm.blogspot.com
Postat av: áYeliqa

Åh vilken lyx med en sköldiströja i dockstorlek :) Den blev verkligen JÄTTEFIN!!!

2008-06-16 @ 17:54:31
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: Maria

Jenny: scrapalbumen får du se live om du kommer hit och hälsar på. ;-)

2008-06-16 @ 23:42:10
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
Postat av: Nina Hafvenstein

Hej ,jättefina kläder ,skulle du inte vilja lägga ut lite mönster ,jag syr själv lite och kollar ofta efter ideer ,då med mönster ,det går att ta ut ändå men det blir lite lättare med något att gå efter,syr ofta efter mönster från andra kläder ,hälsningar Nina

2011-04-04 @ 11:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0