Muddbyxor

Så blev det också ett par muddbyxor med kaniner på. Mina 2,5 meter tyg räckte till mycket. :-)


Byxor

En present i storlek 62.

Mönster: från boken Barnkläder av Hanne Meedom. Fast jag gjorde mudd i midjan också. Mudden är dubbelvikt så man kan ha den antingen nedvikt (som på bilden) eller uppvikt.
Bäst: kanintyget såklart. (Från Jnydesign).
Läskigast: att inte ha en susning om ifall byxorna är bra i modellen eller inte.

Har lite tyg kvar som jag tänkte ska bli vårmössor till mina egna barn. Någon som vet ett bra mönster?


Kommentarer
Postat av: thea

Oj vilka fina grejer du sytt i kaninatyget!
Tightsen blev ju jättefina.
Undrar om inte jag också skatesta det; det bassar ju så bra till brunt!
Sen var det SÅ fint med ett nästduksfodral i det tyget.

Blogga på, här tittar jag gärna in igen!

2008-01-13 @ 13:18:31
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: Maria

Thea: vad roligt att du gillar min blogg. Jag tappar nästan andan av dina otroligt fina dockkläder i din blogg.

2008-01-13 @ 23:33:24
Postat av: hilda

haha men gud vad söta de blev haha..sådan vill ja har på mitt barn när ja väl får ett..haha

2008-01-14 @ 13:26:43
URL: http://molnina.blogg.se
Postat av: Caroline

Vilka jättesnygga byxor! De ser verkligen mysiga ut! Var får man tag i så fina lappar som du sätter på dina kläder? (där det står tex kaninbyxor stl 62)

2008-01-14 @ 19:46:20
URL: http://underbarn-underbarn.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag har förresten lagt till dig i min blogglista. Hoppas det är ok?

2008-01-14 @ 19:53:05
URL: http://underbarn-underbarn.blogspot.com
Postat av: Maria

hilda: tack!

Caroline: lapparna är tags som jag köpt på Panduro. Men det är ju enkelt att klippa ut själv i papper och slå ett hål med hålslagaren också. Ett snöre och en säkerhetsnål så har du en etikett! Du får gärna lägga till mig i blogglistan! Jag ska bara klura ut hur man lägger till länkar så ska jag ordna en lista jag med.

2008-01-14 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0