Att inte kunna hejda sig

Jag tänkte göra varsin ärtpåse till barnen. När jag började plocka med tygerna fanns det så många som ville bli ärtpåsar! Som tur var så tog ärtorna slut efter påse nummer 5. Det är svårt att göra saker med måtta!


Med på bilden är också en älskad familjemedlem. Han är med överallt. Och då menar jag överallt. En gång i tiden var han vit och hade mjuk fluffig päls.

De två övre tygerna är från Stoff och Stil och de tre nedre tygerna är från Ohlssons.
Fyllda med ekologiska gula ärter.

Kommentarer
Postat av: Retro Elephant

Vilka fina ärtpåsar! Förstår att du ville göra många när du har så fina tyger :)



//Lina

2009-01-22 @ 18:08:29
URL: http://www.retroelephant.com
Postat av: Jenny

s Ibland är man ingång.. o då gäller det att haka på det flytet. Du med dina FINA ärtpåsar och jag med mina layouter haha



KRAM

2009-01-22 @ 19:10:58
URL: http://jennybergvall.blogspot.com/
Postat av: Anonym

De ser väldigt glada ut, ärtpåsarna!! :-)

2009-01-22 @ 19:54:52
Postat av: Mormor

Roliga ärtpåsar och roligt att få se en 'gammal' bekant där på bilden!

2009-01-22 @ 21:37:13
Postat av: Malin

Vad lustigt att du gjort ärtpåsar (mycket snygga!). Jag stod och tänkte på såna igår men konstaterade att lillen får bli lite större innan han har glädje av dem. Minns så väl hur man fick balansera dem på huvudet på gymnastiken osv :-)

En fråga... syr du 2 av allting eller lånar de kläder av varann änsålänge? :-)

2009-01-24 @ 09:35:42
URL: http://malinssyblogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Malin: Ja din kille är nog lite liten för att uppskatta det än så länge. Men snart så. :-)



Om deras kläder: De har sina egna tröjor, kalsonger, pyjamaser och ytterkläder. Byxor och strumpor delar de på. De plagg som de har sina egna har de i stort sett aldrig likadana. Så de har sina egna tröjor. Det finns enstaka tröjor de har lika men då brukar de inte ha på sig dom samtidigt.

2009-01-24 @ 14:11:54
URL: http://mariashemmapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0