Pärlpyssel

Nu tänkte jag komma med lite inspiration på något annat än sömnad. Busenkelt pärlpyssel! Perfekt sysselsättning en regnig dag för två 3,5-åringar och en 28-åring.


En blå bil. Bakom skymtar stjärna och hjärtan.


En orange bil. Samtliga pärlfigurer hänger i kanten på gardinen med hjälp av sytråd och säkerhetsnålar.

Material: Ståltråd. Jag hittade ingen hemma så jag köpte på Ica Maxi. Finns antagligen lite varstans att hitta. Pärlor. Vi köpte dessa på Myrorna, men pärlor finns ju i de flestas hem, eller så hittar man på leksaksaffären eller Maxi. Sytråd och säkerhetsnålar för upphängning i gardinen. Någon form av verktyg är också bra att ha för att knipsa av ståltråden.

Man trär alltså bara upp en massa pärlor på ståltråden och formar sedan till den till valfri form.

Man skulle även kunna tänka sig att göra egna julgransprydnader på det här viset, en ögla av sytråd så är det bara att hänga upp i granen.

Kommentarer
Postat av: rino

Stiliga, såna måste jag prova med barnen på förskolan:-) Vi har gjort spindelben på liknande sätt. Ett tips är piprensare istf ståltråd så att pärlorna stannar på sin plats.

2008-11-08 @ 16:38:21
URL: http://rinosyr.wordpress.com
Postat av: Jenny Bergvall

Fina! Måste testa!

2008-11-08 @ 19:13:34
URL: http://jennybergvall.blogspot.com/
Postat av: Mamma Melissa

Så enkelt och samtidigt så smart! Skojsiga grejer du gör! Du råkar inte ha lite tips på gravpyssel... jag har dekorerat gravljus med band och blommor... fönsterfärg o liknande, tänkte göra en stor mossnalle... men sedan då? hur kan man pyssla ihop någonting mysigt till två små flickor? och som står sig i Sverigevädret?



Himla finurlig blogg för övrigt!

2008-11-16 @ 20:32:39
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0