Jeansshorts

Har sytt två par jeansshorts, ganska likadana, men visar bara ett par för de andra måste göras om lite i midjan där jag tänkte fel.

Shorts

Shorts
Detalj framficka

Shorts
Ena bakfickan

Shorts
Andra bakfickan

Shorts
Reglerbar resår i midjan

Material: Mjukt jeanstyg från Ohlssons. Detta tyg för 62,50 är nog det bästa tygköp jag gjort. Det har alltså blivit två par barnshorts, en vuxenkjol, två barnhattar samt två dockhattar. Har en snutt över av tyget också. Valde "jeans-orange" tråd och är jättenöjd med det valet.

Mönster: Aqua shorts i Ottobre design nr 3/2008. Storlek 80 på bredden och storlek 98 på längden. Fast jag gjorde reglerbar resår i midjan. Jag är mest nöjd med de köpebyxor som har den lösningen så jag gjorde det även på dessa. Det är bara att sy ett knapphål och en knapp och dra igenom resåren.
Detaljerna på bakfickorna är inspirerade av Yrväders jeans. Är ni förresten intresserade av att köpa snygga unika kläder ska ni spana in hennes blogg!

Bäst: att barnen som saknade jeansshorts nu har! De blev bra och jag är nöjd med att jag lade extra tid på att göra alla stickningar även om det tog tid.

Sämst: att jag ångrar att jag inte valde orange tråd i min kjol. Samt att jag önskar att jag hade en overlock. Det tar tid att sy raksöm för att därefter sicksacka kanterna när man hade kunnat göra det i ett enda moment med en overlock.

Kommentarer
Postat av: Liza

Hej! Vad fina jeansshorts. Jag har två par stycken på gång i huvudet. Kul att du inspirerats av mina och tack för reklamen:-)

2008-05-23 @ 20:36:22
URL: http://smayrvader.blogspot.com
Postat av: jes

Verkligen superfina jeans shorts!!! jättesnygg modell, har precis sytt två shorts till våran K men han kan nog behöva ettpar till ska kolla om jag har det numret :)

2008-05-27 @ 11:12:26
Postat av: Marine

Jättesnygga shorts. Det är verkligen snyggt med avviknde färg på stickningar i jeanstyg. Jag har utmanat dig i min blogg ;-) så kika in på min sida så får du se vad som gäller. Kram

2008-05-27 @ 14:38:58
URL: http://www.mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Isa

Jättefina! Du är verkligen jätteduktig och så himla noga! Tyget var verkligen ett kap, roligt!

2008-05-27 @ 16:48:26
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0