Kaninerna förökar sig

Två exakt likadana tröjor blev det (storlek 98). Egentligen brukar jag inte klä mina barn i lika kläder, men med ett sådant fint tyg - hur ska man kunna välja vem av dom som ska få tröjan? Så det blev helt enkelt ett undantag den här gången.

Bild6

Bäst: att kanintyget är så fint och lätt att sy i. (Köpt hos Jnydesign). Och att jag faktiskt lyckades sy två tröjor med muddvävsrullå, mina första! Tvillingnålsömmen i fållen nedtill blev bra till slut, även om det krånglade lite på vägen.
Material: Kanintyget som sagt, och mudden köpt på Ohlssons, en mörkbrun färg. Mönster från boken "Barnkläder" av Hanne Meedom. Tvillingsömmen blev orange för att inte sticka ut för mycket när jag var osäker på hur jämnt jag kunde sy.
Sämst: att passformen på tröjan blev vid trots att jag valde den smala modellen på mönsterarket. Och att det tog 5 timmar per tröja att sy. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0