Efter julgransplundringen

Vill visa min julgransmatta som jag har gjort halvfärdig.

Bild9
Vad konstig sned bilden blev i bloggen.

Köpte denna materialsats på Panduro för ett flertal år sedan eftersom jag älskade den. Därefter har den legat osydd eftersom vi inte haft någon gran på jularna. Men när barnen kom så inköptes gran och då skulle mattan självklart göras. Applikationerna är faststrukna, därefter skulle man sy runt kanterna. Först försökte jag klämma in mattan i symaskinen men det var för knöligt så det gav jag upp snabbt. Sedan blev det langettstygn för hand istället. Men julen kom och mattan blev inte klar, så den låg under granen halvfärdigt sydd förra julen. Inför den här julen kom jag naturligtvis inte ihåg detta, utan tog fram mattan samtidigt som granen skulle kläs. Applikationerna sitter fortfarande men de kommer att lossna såsmåningom om de inte sys fast. Så ett nytt försök ska göras inför nästa jul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viktigt att ha något att pyssla med i framtiden åxå ;)

Å va kul att du ville länka min blogg, värmer o sporrar när man vet att folk verkligen läser. Din blogg hamnar på min lista, jag kollar den varje dag, har bara inte uppdaterat listan på ett tag.

2008-01-20 @ 17:57:49
Postat av: Maria

Vad roligt att du tittar in till mig så ofta, då får jag pressen på mig att producera nåt med jämna mellanrum. ;-) Jag tror att ditt namn föll bort så jag vet dock inte vem som kommenterat. :-)

2008-01-20 @ 21:22:45
Postat av: Cia

Härlig matta. Har själv en korstygnstavla med en tomte som aldrig verkar bli klar till en jul, eller en doptavla till F.....

2008-01-21 @ 20:08:09
URL: http://emisfa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0