Värmande julklapp

Nu kan jag blogga om en julklapp som jag sydde för några veckor sedan. Mamma fick en vetevärmare med marimekkotyg.



Jag ville sy en till mig själv också, och tyget räckte inte riktigt så jag skarvade med vit ekologisk bomull på mittendelen. Syns ändå inte när överdraget är på (se bild, ena värmaren är med överdraget på, andra utan).

Mönster: Eget
Material: Ca 1 kg vete per värmare, hel vete från Saltå kvarn. Marimekkotyg från lokal inredningsbutik, samt vitt ekologiskt bomullstyg från Ohlssons. Kardborre från Stoff och Stil.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättefina, kan ibland sakna att vi valt att inte ha micro. Det kunde vara skönt med värmande vete ibland, men varmvatten flaska funkar ju också... Finns dock inte i Marimekkotyg ,)

2008-12-26 @ 23:32:01
URL: http://willebusdesign.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag är så nöjd med min vetevärmare. Så bra att den går att sätta fast med kardborren. Tack så mycket!

Kram från Mamma

2008-12-29 @ 16:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0