Blå uggletröja

Nu har det äntligen blivit en tröja av tyget jag färgade tidigare i sommar. En tröja med vissa bekymmer, jag fick sprätta flera gånger. Till slut blev det en röd kant även nedtill för det krånglade så mycket med sömmen att jag fick klippa bort lite. Halskanten ska jag sprätta upp och göra om för den blev lite bubblig. Men färgkombinationen blått och rött är alltid fräscht tycker jag. Hittade röda plyschbyxor på Lindex igår som kommer bli en perfekt kombination med tröjan!



Fick för mig att jag skulle prova en dekorsöm på symaskinen i omlottsömmarna.


Mönster: Liza Yrväder. Toppenbra modell, lite smalare modell av tröja. Storlek 98/104 enligt Lizas mönster men den stämmer rätt bra med 104 i andra tröjor så jag säger 104.

Tyg: Egenfärgade ugglor, röd mudd från Ohlssons.

Bra: Att jag gillar färgkombinationen och tröjmodellen.
Mindre bra: Symaskinen och jag var inte alls kompisar igår så det blev inte riktigt som jag hade tänkt. Och att sprätta är ju sällan kul.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken läcker tröja!

Man blir glad av den!

2008-08-14 @ 17:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0